Het organiseren van een horeca evenement is best een grote uitdaging. Waar begin je en wat moet je vooral niet vergeten? Van Stoelen huren bij t’ Arendje tot extra hapjes. Hoe zorg je dat je niks vergeet? Wij helpen je en zetten alles wat je niet mag vergeten op een rijtje.
Zorg voor voldoende eet/drink gelegenheden
Onmisbaar op welk horeca evenement dan ook is natuurlijk eten en drinken. Zorg er dus ten alle tijden voor dat dit goed geregeld is. Hierbij zijn er een aantal dingen die je in acht moet nemen. Zo is het belangrijk dat er voldoende eten en drinken beschikbaar is. Houdt je de catering in eigen handen? Zorg dan dat je voldoende eten in koopt. Hiervoor maak je van te voren een inschatting, waar je altijd 10% of meer bovenop koopt. Zo weet je zeker dat je niet te kort komt. Denk verder ook aan alle opties die je wilt bieden. Wil je bijvoorbeeld een cocktailbar inhuren of een patatkraam neerzetten? Opties waar je goed over na moet denken.
Stoelen huren bij t’ Arendje
Iets wat door organisatoren nog wel eens over het hoofd wordt gezien is het regelen van de stoelen en tafels. Je wilt immers dat iedereen fijn kan zitten en dat de stoelen binnen het thema passen. Zorg er daarom voor dat je op tijd de huur van stoelen regelt. Zo weet je zeker dat je niet kort voor het evenement zonder stoelen zit en dat je genoeg stoelen voor iedereen hebt. Tevens is het bij de keuze voor stoelen belangrijk dat je rekening houdt met de locatie en het thema. Het leukste is het als de stoelen aansluiten op de omgeving en het thema, Klik hier voor het aanbod aan stoelen.
Houdt rekening met beveiliging en controle
Misschien houdt je met een klein tot middelgroot evenement wel geen rekening met beveiliging, controle en EHBO. Toch is het belangrijk dat je dit altijd op orde hebt. Betreft het een middelgroot evenement, dan ben je vaak zelfs verplicht een aantal beveiligers en EHBO’ers ter plekke te hebben. Anders kun je vaak geen vergunning krijgen. Houdt ook rekening met beveiliging ten opzichte van aantallen en leeftijden. Organiseer je een evenement waar ook alcohol geschonken wordt? Zorg er dan ook voor dat minderjarige gecontroleerd worden op hun ID.
Waar laat je de jassen kwijt?
Als laatste is het belangrijk dat je altijd rekening houdt met een geschikte garderobe. Bij veel kleinere horeca evenementen houden organisatoren hier geen rekening mee. Maar om de gezelligheid te bevorderen en ervoor te zorgen dat mensen niet met hun jas blijven staan is het belangrijk over een garderobe te beschikken. Dit kun je doen door een x aantal kapstokken neer te zetten. Maar in het geval van een grote evenement kun je dit ook laten regelen met nummertjes en meer.